Elevens uddannelsesplan
Procedure for udarbejdelse af elevens uddannelsesplan gældende for EUD
Hvad |
Formål:
|
|
Hvem |
Aktører og roller
|
|
Hvordan | Aktivitet | Form/Output - Fremgangsmåde |
Introduktion til brugen af Elevplan | Kursus for eleverne i brug af Elevplan | |
Realkompetencevurdering, RKV, af eleven |
Alle elever skal ved start på grundforløbet realkompetencevurderes. En RKV finder sted i det uddannelsesområde, eleven har valgt, efter de retningslinier der er udarbejdet og besluttet i afdelingen. |
|
Realkompetencevurdering, RKV, af eleven | Eleven skal tilbydes at styrke evt. svage kompetencer, tilbydes mulighed for en faglig fordybelse eller grundfag på højere niveau, ligesom fokus på de sociale kompetencer skal udvikles | |
Den personlige uddannelsesplan | Eleverne udarbejder i samarbejde med kontaktlæreren en personlig uddannelsesplan Den personlige uddannelsesplan i registreres i Elevplan med beskrivelse af mål og tilknyttede læringsaktiviteter | |
Løbende ajourføring af den personlige uddannelsesplan | Vejledningsmøder med kontaktlæreren og ajourføring af den personlige uddannelsesplan i Elevplan | |
Ajourføring af den personlige uddannelsesplan på baggrund af vejledningsmøder med elev, forældre, kontaktlærer og vejleder | Vejledningsmøder og ajourført personlig uddannelsesplan i Elevplan | |
Ajourføring af personlig uddannelsesplan i forhold til valg af niveauer i fagene og valg af speciale i uddannelsen | Vejledningsmøder med vejlederen og eventuelt mester. Ajourført personlig uddannelsesplan i Elevplan | |
Hvordan |
Aktivitet |
Tidspunkt |
Eleverne introduceres til brugen af Elevplan | Ved uddannelsesstart | |
Eleverne realkompetence vurderes | Ved uddannelsesstart | |
Eleverne udarbejder en personlig uddannelsesplan | Ved uddannelsesstart | |
Ajourføring af den personlige uddannelsesplan | Løbende | |
Ajourføring af den personlige uddannelsesplan | Ved start på de enkelte skoleperioder i |