Du lærer at vælge at kommunikere med forskellige brugere og beboere på en serviceminded måde fx i forbindelse med vejledning og instruktion i brug af lokaler og fælles faciliteter.Du lærer også om at afkode adfærd og vurdere, hvordan situationer kan udvikle sig til konflikt.
Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen er rettet mod ejendomsfunktionærer og tekniske servicemedarbejdere, der dagligt kommunikerer med brugere og beboere.
Beskrivelse:
Efter endt uddannelse kan deltageren:
Ved kommunikation
Kommunikere hensigtsmæssigt på baggrund af viden om beboeres og brugeres forskellige behov og forventninger.
Fremstå serviceminded og kompetent ved formidling af regler og procedurer.
Vælge den rette kommunikation ved instruktion og vejledning i brug af maskiner, lokaler og fællesfaciliteter med:
- Brugere
- Kollegaer
- Håndværkere
Ved vurdering af en given situation
Afkode brugere og beboeres adfærd.
Vurdere om en given situation kan udvikle sig til en konflikt.
Agere og vejlede aktivt og positivt i forskellige situationer.
Vise fleksibilitet i forhold til f.eks. at blive afbrudt i arbejdsopgaver.